Diagrama de temas

  • General

    European Economic Policy (2016)

  • European Economic Policy (2016)

    ingenieria_grafica_-_G709

    European Economic Policy (2016)

         

    Teaching Faculty

    Judith Catherine Clifton

    Departament of Economy

        

       

       

       

       

    This course encourages students to reflect on the economic theory which gives rise to a range of possible economic policy options for European Union countries. It studies the implementation of economic policies and their consequences from an international perspective. From 2015/2016, this course is a Jean Monnet Module and will introduce innovative teaching methods. Students will participate in the EUCitizensLab and analyse for themselves the effects of policy on EU citizens. They will convert their results into a EUPolicyVideo for uploading on YouTube.

       

    Keywords

    Single Market, Evaluation of Public Policies, Services of General Interest, Citizens, Satisfaction, European Integration, Economic Policy, European Union, European Institutions

    • Course Content

       

       

      Course Description

      • Course: European Economic Policy

      • Code: G1639

      • Department: Department of Economics

      • Degree: Degree in Economics

      • Faculty: Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales

      • Credits ECTS: 6

      • Language: English

      • Teaching faculty: Judith Catherine Clifton

        

       

       

          Organisation of teaching in the subject    

         

      Part I. Introduction to EU economic policy

      Introductory lecture. The Jean Monnet Module, purpose, objectives, expectations.

      • Topic 1. The origins, evolution and contemporary state of EU economic policy.

      • Topic 2. The makers of EU economic policy: the EU institutions and their roles.

         

      Part II. The economic policy in the EU

      • Topic 3. EU economic policy since Lisbon.

      • Topic 4. Contemporary EU policy and economic governance: Who should govern where, why and how?

         

      Part III. Spotlight on Core EU economic policy competences

      • Topic 5. Single market.

      • Topic 6. Competition.

      • Topic 7. Liberalization and deregulation.

         

      Part IV. Evaluating EU economic policy

      • Topic 8. Traditional approaches to evaluating policy.

      • Topic 9. New approaches to evaluating policy: A citizen perspective.

      • Topic 10. Why insights on satisfact.

    • Bibliography

        

       

          Basic bibliography    

       

       

       

        

          Additional references for further reading    

        

    • Lecture Notes

       

        

      • MC-F-001. Introduction to Jean Monnet Module.
      • MC-F-002. Topic 1. The origins, evolution and contemporary state of EU economic policy.
      • MC-F-003. Topic 2. The makers of EU economic policy: the EU Institurions and their roles.
      • MC-F-004. Topic 3. EU economic policy since Lisbon.
      • MC-F-006.  Topic 6. Competition policy.
      • MC-F-008. Topic 9. New approaches to evaluating policy: a citizen perspective.
      • MC-F-009.  Topic 10. Why can studies on satisfaction and behaviour help us design european policies?
    • Laboratory Work

       

        

    • Assessment

        

        

          Criteria for evaluation    

          

       

      ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA "EUROPEAN ECONOMIC POLICY"

       

      Descripción

      Tipología

      Examen final

      Recuperación

      %

      Examen final

      Examen escrito

      No

      40%

      • Calificación mínima: 5,00.

      • Duración:

      • Fecha realización: Día establecido por la universidad.

      • Condiciones recuperación: Examen final.

      • Observaciones:

      Trabajo

      Trabajo

      No

      40%

      • Calificación mínima: 5,00

      • Duración:

      • Fecha realización: Durante el curso.

      • Condiciones recuperación: Examen final.

      • Observaciones:

      Prácticas

      Otros

      No

      10%

      • Calificación mínima: 0,00.
      • Duración:
      • Fecha realización: Durante el curso.
      • Condiciones recuperación: Examen final.
      • Observaciones:

      Participación en clase

      Otros

      No

      No

      10%

      • Calificación mínima: 0,00.

      • Duración:

      • Fecha realización: Durante el curso.

      • Condiciones recuperación:

      • Observaciones:

         TOTAL

      100%

      COMMENTS:

      • Los alumnos/as pueden optar a entregar el Trabajo de Investigación escrito en Inglés o Castellano.

      • El plagio no es tolerado y resultará en suspenso automático en todos casos.

      • Para los alumnos/as que se evalúen exclusivamente por el Examen Final: el Examen Final representará el 90% de la nota. Estará compuesta de:

        • 1) Un tipo test (40%).

        • 2) Pregunta(s) abierta(s) sobre los contenidos de esta asignatura (50%) disponibles en apuntes de clase, material en aula virtual, y en la bibliografía del programa (básica y complementaria).

      PART-TIME STUDENTS COMMENTS:

      • Para los alumnos/as de tiempo parcial que se evalúen exclusivamente por el Examen Final: el Examen Final representará el 100% de la nota. Estará compuesta de:

        • 1) Un tipo test (40%).

        • 2) Pregunta(s) abierta(s) sobre los contenidos de esta asignatura (60%) disponibles en apuntes de clase, material en aula virtual, y en la bibliografía del programa (básica y complementaria).

    • Syllabus

       

        

    • Professor

      profesor

       

       

      logo_UC    

      Judith Catherine Clifton

       

      Departament of Economy

      UNIVERSIDAD DE CANTABRIA
       
      More information

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      Página: 1